5. června 2016

Můj prázdninový to-read list

Pomalu se nám blíží konec školy a tudíž červenec a srpen - prázdniny! Prvák mi utekl strašně rychle, přijde mi to jako včera, co jsem se nervil z novýho kolektivu a lidí. Každopádně včera jsem si udělal čas a popřemýšlel nad tím, co o prázdninách budu číst. Nakonec jsem se rozhodl pro osmu knih, který si prostě přečtu. Bez diskuse. Ať už protože na ně mám právě teď chuť, nebo protože je mám doma pekelně dlouho, knížky který tu uvidíte jsou mojí jasnou položkou na seznamu. Pokud se ptáte proč je jich jen osm, je to prostý, čtu totiž podle nálady a nerad bych byl ve výběru svázanej, což bych byl, v případě, že bych určil hned tu dvacítku knih, kterou plánuju přečíst. Každopádně tady to je:


Na fotce mojí top osmičky můžete vidět především YA contemporary, vyčnívá pouze Stmívání, což je fantasy a Potrhaná křídla, což je historická fikce. Také jsou kromě Stmívání a Křídel, tuším, všechny knihy přímo a ideálně letní, což je moc fajn.


Léto na druhý pokus je jedna z těch knih, kterou prostě musím neprodleně přečíst. Byly by to totiž už třetí prázdniny, kdy bych tuhle knihu nechal pokojně ležet v knihovně. :D Docela se těším, jen mě štve, že znám celý děj knihy (protože spoilery u jedné super knižní blogerky) (a to super byla ironie). 


Mé sladké šestnácté století mám doma ještě déle, než Léto. (Jop stydím se.) Naštěstí zde děj neznám. Knížku jsem si koupil ještě na základní škole, a to sice hned po vydání, což byl rok 2012. Ups. :D


Jandy Nelsonová je fajn. Vím, že je Nebe hodnocený mnohem hůř než Dám ti slunce, ale i tak se na tu knížku fakt těším. Pokaždý, když se kouknu na tu obálku, dostanu hned lepší náladu a vyvolá ve mně plno pocitů. Tu obálku fakt žeru. Nicméně i tak doufám, že se mi bude líbit alespoň stejně tak, jako Slunce. To nebylo vůbec špatné. Navíc Nelsonová píše mile a dost optimisticky, tak uvidíme, jak to zapůsobí na mě...  


Ostrov lhářů jsem četl sice přes poslední prázdniny, což není zas tak dlouhá doba od dočtení, ale chci si dát společně s Vendeou re-reading. Miluju totiž ten příběh, miluju ten styl psaní, miluju tu melancholii, která tak syčí z každý stránky týhle divný knížky a miluju hlavně ten pocit, když tu knížku zaklapnete a ona vám udělá v hlavně takovej bordel, že na to prostě jen tak nezapomenete. Ostrov má u mě fakt výjimečný místo.


Kdo mě zná, ví že Twilight miluju (respektive první dva díly, protože jsem zbytek v mých devíti nedočetl a už jsem se k tomu nedostal, hehe, ale plánuju to). A nějak si zkrátka nedokážu letošní léto představit bez Stmívání, Belly a Edy a deštivýho Forks. Tahle knížka je u mě srdcovka od mala a stejně jako u Lhářů, vždycky tady pro ní budu mít místo. 


Další z knih, kterou tu mám poměrně dlouho. A navíc od mojí oblíbený autorky. Od Formanový jsem četl pouze Jestli zůstanu (aka Zůstaň se mnou) a tu knížku naprosto miluju. Jen jeden den se odehrává během léta, snad i prázdnin, takže to bude doufám super. Akorát se bojím překladu, jak jsem tak koukal do knihy. 


Společně s V šedých tónech mám doma Sepetysovou už také nějakou dobu. Po poměrně pozitivních recenzích jsem se tedy rozhodl, že je na čase dát Rutě šanci - hlavně když bude zanedlouho vycházet další její kniha. Vůbec nevím co od Křídel čekat, ale anotace mi fakt padla do oka.


Top osmičku nám v tomto článku uzavírá Girl Online: On Tour v angličtině. Jak možná víte, překlad prvního dílu se nepovedl a už tak dost hloupoučkou knihu nechal klesnout mnohem níž (z ukázek se můžete přesvědčit v mojí recenzi). A protože jsem já strašně hodný, vřelý a milý, rozhodl jsem se dát Girl Online znovu šanci. Tentokrát v originále. Každopádně se na tohle fakt těším, a říkám to naprosto vážně. S těmihle knížkami se to má (jak já pravím) jako s Disneyovkama, je to hloupý, nekvalitní a postrádá to realističnost, ale kouká se na to moc pěkně. :D

***

Četli jste nebo snad plánujete v létě nějakou z těchto knih číst? A jak se vám líbila? :)

16 komentářů:

  1. Z tvého výběru jsme četla jenom Ostrov lhářů (to je jasná srdcovka) a Nebe je všude (to naopak jasná srdcovka není, ale i tak za přečtení stojí). Girl Online (první díl) jsem četla v originále a zjevně jsem ho hodnotila výš, než všichni, co ho četli česky. Tohle se mi stává často, že hodnotím knihu v angličtině líp než v češtině. Netuším proč. Jinak všechny ostatní knížky bych si taky ráda přečetla, ale vzhledem k tomu, že mám doma hromadu, která se liší od té tvé, se na ně nejspíš tohle léto nedostane... A mimochodem si od tebe nejspíš ukradnu nápad na článek, tak to aspoň víš ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ostrov je pro mě něco neskutečně podivuhodného a výjimečného, tu kníýku miluju. ♥ Jinak se ani nedivím, že hodnotíš originály výše, než překlady. V Angličtině to působí více věrohodněji, reálněji. Čeština je strašně rozsáhlej jazyk, kolikrát se tu přeloží něco způsobem, který ve výsledku zapříčiní, že text působí neautenticky a tak, že "takhle by to nikdo neřek". Akorát jsou tu pak případy kdy za to čeština ani moc nemůže a na vině je vysloveně překladatel, což je i případ GO, kdy ten překlad tu knížku přímo zničil. :D

      A na článek se těším, rád načerpám další inspiraci ke čtení. :)

      Vymazat
    2. Máš pravdu - do češtiny je vážně těžké překládat. To můžu potvrdit z vlastní zkušenosti... A jsem fakt ráda, že jsme GO četla anglicky, čímž jsme tomu hroznému překladu unikla :D
      Tím líp, ale počkáš si na něj - nejdřív musím domů, abych ty knížky měla před očima a věděla, z čeho vlastně vybírám :D

      Vymazat
    3. Nevadí, aspoň se mám na co těšit. :D

      Vymazat
  2. Z tvého seznamu jsem četla dokonce 2 knihy, Ostrov lhářů, z něhož jsem byla naprosto odrovnaná, a Nebe je všude :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ostrov je prostě bezkonkurenční!

      Vymazat
  3. Geniálna voľba pre leto. Hlavne Léto na druhý pokus, to je ale celkom emočná jazda. Aspoň pre mňa bola. Aj Iba jeden deň - to sa tak hodí na leto, plné cestovania.
    Zo zoznamu by som vyhodila iba Ostrov klamárov. :D :D Aspoň pre mňa to bolo veľmi slabé. Uži si čítanie :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Užiju! U Léta mě fakt mrzí, že to mám vyspoilerovaný, ale co se dá dělat... A na Formanovou se fakt těším, tušil jsem, že to bude ideální knížka. :3

      Vymazat
  4. Dokonalý výběr!
    Nebe je všude, Ostrov lhářů a Mé sladké šestnácté století jsem četla- všechny super.
    Girl online on tour mám rozečtenou a na zbytek z tvého výběru mám zálusk.. :D
    Pěkný článek!
    mujzivotknihomolky.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju mnohokrát! Ať se GO líbí. :)

      Vymazat
  5. Po dlouhé době vidím opravdu moc hezký výběr- a mimo jiné i super fotky. Ostrov lhářů naprosto miluji a strašně ráda u lidí vidím, jak tu knihu chválí. Pokud jde o Jen jeden den- Jestli zůstanu jsem přečetla a vcelku to ušlo (film je asi lepší, ale i tak), ale Jen jeden den jsem opravdu nedala, ačkoli jsem se snažila. Tak jsem zvědavá, jak dopadne u tebe :)
    Jinak právě začínám s knižním blogem a budu moc ráda, pokud ke mně také zavítáš a zanecháš třeba komentář :)

    http://rina-books.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju, na fotkách si kolikrát dost vyhraju a není to práce na pár minut, jsem rád, že to někdo i ocení. :) Jestli zůstanu zbožňuju, film nikoliv. Knížka mi přijde mnohem více flexibilnější oproti filmu, který je jen o "mladé lásce". V knize se řeší i rodina, dospívání a přátelství, což vlastně vedlo k tomu, že jsem si to tak zamiloval. :) Jen jeden den... vím, že na to jsou názory různé, ale i tak doufám v to, že se mi to bude líbit. :D
      Díky za komentář. :)

      Vymazat
  6. Spoilery jsou nanic, to si řekneš, že se podíváš, jak hodnotí dvojku Čistého, ať víš, jestli to bude lepší nebo horší, a hned první koment ti naspoileruje, kdo z hlavních umře -_- Takže ne, nečti komentáře dvojky Čistého :D Jinak Léto bych chtěla konečně taky zkusit, Amy a Roger se mi líbili, tak v to doufám i tady :)
    Jen jeden den mě moc nebavil a překlad teda taky nic moc, ale uvidíš :D
    A Potrhaná křídla jsou nádherná, na to se těš ♥ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě, že Čistého neplánuju číst :D A toho překladu se fakt bojím, mně stačilo vidět "MelÁnie" a málem jsem pukl. A na Křídla se těším, plno lidí si to chválí. :) Snad se hned začtu. :D

      Vymazat
  7. Chystala jsem se psát, jak se na Ostrov lhářů někdy chystám, ale z komentářů jsem usoudila, že bych se na něj měla přímo vrhnout, jste všichni takoví nadšení :)
    Přeji úspěšné letní čtení, já jsem si také stanovila nějaké (nemalé) letní cíle, tak snad se nám zadaří :) Měj se :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky a nápodobně! Ostrov je fantastická knížka, tak ať se líbí. :)

      Vymazat